Allting växer tills det hejdas

Ja jisses, här kommer det ju som vanligt bli glest mellan uppdateringarna, trots att det är nu allt händer på gården! Här kommer några bilder från veckorna som gått sen sist.

De underbara pionerna som sköter sig själva uppe vid stora huset såg ut så här den 25/5...



... och så här den 10/6




Under tiden surar envist den vita pionen vi fick förra året, och kniiiper ihop knopparna.



En tröst var det att läsa i Gård & Torp att pioner ofta blir lite griniga av att flyttas, och att det kan ta några innan de blommar igen.


På tal om att inte blomma. Krollen. Har jag gett upp hoppet om. Mitt bristande engagemang i att plocka liljebaggar ligger väl bakom. Inte ens när de beter sig så här, och uppenbarligen planerar att befolka hela trädgården, har jag hjärta att ge mig på dem.



Så gissa hur förvånad jag blev när jag tjurigt sneglade på krollbladen i regnet och såg denna blomstängel sträcka sig upp!






En annan sorts lilja står i ensamt majestät i skogsbrynet.




Beträffande frukt och bär så är rabarbern nu på tillbakagång, men i gengäld kommer plommon, äpplen, jordgubbar, vinbär och krusbär i massor.









Årets första provsmakning fick med beröm godkänt!












Sofias tomater ser också väldigt nöjda ut. Större utrymme och mer jord är på väg.





GLAD SOMMAR!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Så härliga bilder! Vilket paradis ni har där ute :) Vad skön hängmattan ser ut, är den helt fristående eller? En sån vill jag med ha! Vart har ni köpt den? Kram!

2011-06-27 @ 13:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0