Vårtecken 5 mars

För några veckor sedan åkte vi ut till husen för att börja vårknipsa.


Snödropparna väntade under den vintervilande ölandstoken.




Där snön smält syntes sorkarnas motorvägar.




I väggen vid lagårdslängan kikade en ödla fram i solskenet.






Motorsågen fick en omgång sweet lööööv.




Jag undrar vad tusan det var jag petade ner i blomsterrabatten i höstas?




Ogräsbädden verkar i alla fall ha överlevt vintern! Vilken tur!




Grenen som knäcktes under vintern blev nersågad. Nu ser äppelträdet lite skevt ut. Förhoppningsvis kommer någon av våra trädgårdskunniga vänner snart med ut och pekar på hur vi kan snygga till det.




Själv konsulterade jag min favoritbok innan jag gav mig i kast med busken-som-vi-tror-är-krusbär.




Efter att jag knipsat omkull mig själv och legat som en tjock sköldpadda uppochner i en snödriva en stund blev det lugnare aktiviteter med stora magen.




Mycket snö var det kvar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0