Vårsådd

Inspirerade av goda vänner har vi nu gått loss på en tidig vårsådd i lägenheten.



I långsmala lådan bor det chili, i kvadraten och sockerkaksformen stockrosor, i koppen ligger luktärter och blomsterkrasse och badar sig ett dygn, i närmsta gröna har vi purjo och till höger är det basilika och persilja. I hemmet anas två skilda uppfattningar om uppfostran. Sålunda har en del av fröerna täckts i relativt hårt packad jord för att få kämpa sig upp och bli tåliga och starka, medan andra fröer ligger under ett mjukt lager för att känna sig välkomna och komma upp fort.

I vardagsrummet har det kommit in tulpaner och krokus.



Dessutom har den nyligen utblommade novemberkaktusen fått duscha och byta till störra kruka, och så har det flyttat in två gröna krukor. I den ena bor en nyinskaffad pensé, och i den andra en födelsedagscyklamen som blommar och blommar om. I högerkant här nedan skymtar en vit kruka som är fullproppad med blåklintsfrön.



Det ska bli väldigt roligt att se vad som tar sig!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nu blev jag riktigt inspirerad.Ska äntligen plantera om mina gamla stretocarpus i morgon och låta dem komma upp från tvättstugan till sin sommarplats i köksfönstret.

2010-03-04 @ 23:37:35
Postat av: Kajsa

Nu blev jag riktigt inspirerad.Ska äntligen plantera om mina gamla stretocarpus i morgon och låta dem komma upp från tvättstugan till sin sommarplats i köksfönstret.

2010-03-04 @ 23:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0